Mevsimler İle İlgili Şiirler/Mevsim Şiirleri

MEVSİMLER

Bir yılda tam dört mevsim 
Hepside ayrı resim 
Gel birlikte sayalım
Takalım birer isim. 
İlkbahar,yaz,sonbahar
Kış gelince kar yağar 
Haydi haydi evine 
Her tarafta soğuk var.
Kasrtal dağda uçuşur 
Bülbül dalda ötüşür. 
Ovada kuzu meler. 
Yazın her yer tutuşur 


Mevsimler


Ben mevsimleri çok severim. 
İlkbahar, yaz, sonbahar, kış, 
Böyle geçer mevsimler 
İlkbahar rengarenk çiçekler
Yaz çok sıcaktır, herkes sahilde. 
Sonbahar ise yağmurlu geçer. 
Kış da her taraf bembeyaz kar. 
Haydi çıksın kızaklar. 
Böyle geçer mevsimler. 
Ben mevsimleri çok severim . 


Sonbahar Geliyor

Sonbahar geliyor serçe
Yuvanı ne yapacaksın?
Ayva çiçek açmadan önce.
Meyvelerin içi geçecek
Rüzgâr başka çeşit esecek
Yağmurlarla ıslanacaksın.
Halbuki ne kadar sıcaksın

Cahit KÜLEBİ 


DÖRT MEVSİM 


İlkbahar gelince;
Kuşlar dallarda cik cik ötünce
Yağmur dertleri süpürünce
Ne güzel olur yeşillikler gülünce

Yaz gelince;
Güneş yüzüme gülünce
Meyveler olgunlaştım deyince
Okullar tatile girince
Ben de girerim denize

Sonbahar gelince;
Rüzgar inceden esince
İçime bir hüzün düşünce
Sevindim okullar açıldı denince
Formamı giymeye başlarım bir an önce

Kış gelince;
Kalın giysileri giyince
Eldiven, bere, atkı biz de buradayız deyince
Kar yağmaya başladı sessizce


ALİ RIZA CEBECİ



Yorumlar