KÜTÜPHANELER HAFTASI * Kitap Şiirleri

Kitap * Güzel Sözler


Kitap * Boyama


KÜTÜPHANE

Bir yapıya konmayan taşları ben taş saymam

Kitaba eğilmeyen başları ben baş saymam
Okumadan yazmadan geçen ömrü yaş saymam.
Çok okuyan çok bilir yarını parlak olur
Okuyanın yarını alnı gibi ak olur.
Kitaplar geleceğin ışıklı bir yoludur
Kitaplar yükselişin kanadıdır koludur
Evrenden habersizdir kitapsız kalan insan.
Çok okuyan çok bilir yarını parlak olur
Okuyanın yarını alnı gibi ak olur.
Çölde kalan yolcular bulutlara tas tutar
Bilimle beslenmeyen inanışlar pas tutar
Yavrusu okumayan uluslar yas tutar.
Çok okuyan çok bilir yarını parlak olur
Okuyanın yarını alnı gibi ak olur.

Hasan TURAN



KİTAP SEVGİSİ


Benim ufak bir odam var,

Dinleniyor orda başım.
İçindeki şu kitaplar,
En sevgili arkadaşım.

Beni, bana veren odur,

Gerçek yolum ondan başlar;
Bin bir çiçek veren odur,
Onunla dost, büyük başlar

Kitap ruhun kaynağıdır,

Bu kaynaktan iç arkadaş;
Kitap ilmin uğrağıdır,
Ektiğini biç arkadaş.

Uzun sözün kısası bu,

Öğütlerim değil kuru,
Boş değirmen, kitapsız ev,
Kitabı sev, kitabı sev!...

Rıfat Necdet EVRİMER


 

KİTAP


Okumayı, yazmayı,

Gördüm, öğrendim senden,
Büyükleri saymayı,
Yine öğrendim senden.

Bende bilgi, görgü var,

Sende bütün gerçekler,
Sayfalarını açar,
Okurum birer birer.

Doğruluk ve güzellik

Senin yolun insana,
Bize sensin üstelik
Öğretmen, ana, baba.

Seni temiz tutarım,

Kirletmem hiçbir zaman,
Esirgerim, okşarım,
Usanmam okumaktan.

İ.Hakkı TALAS



*


Kitabım
Kitap en iyi arkadaş
Bana neyi sorsam söyler
Ne anlatsam en sonunda
Çalış, iyi, doğru ol der

Geceleri uyumaz o
Beni kaldırır erkenden
Okulum kadar güzeldir
Kitabı çok severim ben

FAZIL HÜSNÜ DAĞLARCA

*


Güzel Kitabım
Sayfaların bir pınar,
Bilgi sunar, nur sunar.
Bütün içenler kanar,
Benim güzel kitabım.

Her sıkılan başvurur,
Gerçekler saklı durur.
Sende kaynar ışık, nur,
Benim güzel kitabım.

Bilgi, görgü hep sende,
Medeniyet sayesinde,
İşte yetiştim ben de,
Benim güzel kitabım.

İ. Hakkı TALAS


*

KİTAPLIĞIM AÇILDI

Benim en nurlu yolum,
Kitaplığım okulum,
Aydınlık sağım, solum ...

Sevinirim coşarım,
Ben buraya koşarım ...

Kitaplar dizi dizi,
Güldürür yüzümüzü,
Artırır bilgimizi,

Sevinirim coşarım,
Ben buraya koşarım ...

ilmin temel taşı bu,
Bize can yoldaşı bu,
Yükselişin başı bu,

Sevinirim coşarım,
Ben buraya koşarım ...

Okuduğum her satır,
Kafamı aydınlatır,
Bana ne/er anlatır,

Sevinirim coşarım,
Ben buraya koşarım ...

Hikayeyi, masalı,
Herhangi bilgi dalı,
Severek okumalı

Sevinirim coşarım,
Ben buraya koşarım...

Hasan TURAN

*

KİTAP


İnsana yararı çok,
Kitaptan iyisi yok.
Öykü, masal ve şiir,
Yazılmış bizler için.

Atasözü, bilmece,
Okurum gündüz gece,
Küçük olsa da yaşım,
Bilgi ile dolar başım.

Kitabımı yıpratmam.
Kirletmem, yere atmam.
Onları koruyorum,
Çünkü çok seviyorum.

Ali Osman ATAK

*


KiTABIM

Kitap en iyi arkadaş,
Ona neyi sorsam söyler.
Ne anlatsa en sonunda:
"Çalış, iyi, doğru ol!" der.

Geceleri uyumaz o,
Beni kaldırır erkenden.
Okulum kadar güzeldir.
Kitabı çok severim ben.

Fazıl Hüsnü DAGLARCA


*




Yorumlar